O wsparciu w procesach rekrutacyjnych podczas sezonów urlopowych – Growbots

Potrzeby rekrutacyjne zmieniają się w trakcie roku i kiedy, w niektórych firmach pojawia się przestój spowodowany okresem świątecznym czy urlopowym, w innych organizacjach procesy rozkręcają się w najlepsze, aby pozyskać kandydatów najlepiej dopasowanych do potrzeb projektowych. Co jednak w sytuacji, kiedy wewnętrzni rekruterzy są już jedną nogą na włoskim wybrzeżu lub pakują sprzęt wspinaczkowy, a nagle pojawia się potrzeba przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego i nie ma czasu do stracenia?

Z podobnym wyzwaniem w zeszłym roku, dokładnie w okresie wakacyjnym, spotkał się nasz Klient – Growbots. Growbots jest firmą produktową, która integruje dane o firmach na całym świecie z rozwiązaniem automatyzującym zasięg, dzięki czemu ich klienci mogą łączyć się ze swoimi potencjalnymi klientami w ciągu chwili. Potrzebowali oni wsparcia w zaopiekowaniu procesów rekrutacyjnych na stanowiska UX/UI Designera oraz Python Developera. Współpraca ta była dość ścisła – jedna z naszych rekruterek weszła w HR-owe szeregi naszego Klienta i stała się częścią wewnętrznego zespołu rekrutacyjnego. Do jej obowiązków należało:

  • Weryfikacja kandydatów, którzy nadesłali się z ogłoszenia
  • Przeprowadzanie rozmów rekrutacyjnych
  • Stały kontakt z osobami zaangażowanymi w proces rekrutacyjny po stronie Klienta w celu sprawnego przechodzenia kandydatów między etapami w procesie rekrutacyjnym
  • Zbieranie od kandydatów zadań rekrutacyjnych (jeśli dana rola tego wymagała)
  • Udzielanie feedbacków kandydatom po każdym z etapów
  • Sourcing, aby zapewnić stały przypływ kandydatów
  • Nadzorowanie kwestii formalnych, aby umożliwić zatrudnienie

Była to kompleksowa obsługa i wsparcie w działaniach rekrutacyjnych. Jakie korzyści czerpie z tego Klient? Otrzymuje on wyspecjalizowanego rekrutera, który jest świetnym rozwiązaniem na chwilowe braki w kadrze (kiedy pracownicy wybierają się na urlopy) lub kiedy nie możemy pozwolić sobie na zatrudnienie rekrutera na pełen etat. Jednocześnie współpraca jest określana na dany przedział czasowy lub zakres obowiązków i można z niej dowolnie korzystać w przyszłości, kiedy tylko pojawi się potrzeba. Scale Up zagwarantował w tym przypadku, jak i w każdym innym kiedy podejmujemy taką współpracę, dedykowaną rekruterkę, która podczas współpracy z Klientem skupia się głównie na jego obsłudze. Nasz standard pracy zakłada start procesów rekrutacyjnych już w pierwszych dniach świadczenia usług dla Klienta – obrany przez nas sposób działania sprawia, że nie potrzebujemy zapasu czasowego na kwestie organizacyjne, które mogłyby opóźnić poszukiwanie kandydatów. Przyspiesza to realizację procesów rekrutacyjnych i daje poczucie odpowiedniego zaopiekowania zarówno naszym partnerom biznesowym, jak i kandydatowi, który uczestniczy w procesie.

Aby jednak taka współpraca była możliwa, Growbots również musiał zapewnić nam kilka elementów ułatwiających naszą pracę. Przede wszystkim została oddelegowana osoba, która była pierwszą linią kontaktu z nami. Aleksandra, People Operations Manager w Growbots, wdrożyła naszą rekruterkę w działania rekrutacyjne organizacji. Otrzymała ona dostęp do firmowego ATS, zostały przedstawione jej osoby, z którymi będzie rekrutacje realizowała oraz otrzymała dostęp do ich kalendarzy oraz do firmowego Slacka – wszystko po to, aby współpraca przebiegała tak sprawnie, jak to tylko możliwe. Ustalone zostały cykliczne spotkania online, dla bieżącego informowania Klienta o postępach rekrutacyjnych, stanowiące także przestrzeń dla wymiany spostrzeżeń i usprawnianiu komunikacji. Przed samym rozpoczęciem współpracy spotkaliśmy się także z klientem, jak mamy to w standardzie, aby poznać jego potrzeby oraz zrozumieć organizację i jej działanie. Otrzymaliśmy komplet informacji dotyczący ról, które mieliśmy zapełnić, aby szybko dostarczyć najlepiej dopasowanych kandydatów. Dzięki temu możemy wspólnie wyznaczyć cele współpracy i sprawnie przejść do ich realizacji. 

Nasza współpraca zakończyła się zatrudnieniami z obszaru Account Executive Team Leadershipu oraz Python Developmentu na różnych poziomach doświadczenia. Mieliśmy okazję przyczynić się do uzupełnienia braków w kadrze w okresie wakacyjnym i umożliwienie sprawnej realizacji projektów po okresie wakacyjnym, kiedy to nowi pracownicy dołączyli do organizacji.

Na podsumowanie współpracy Aleksandra Podniesińska, People Operations Manager, podzieliła się z nami swoimi spostrzeżeniami, które chcielibyśmy przekazać dalej:

Kilka intensywnych miesięcy współpracy ze Scale Up zaowocowało w zaspokojenie naszych potrzeb rekrutacyjnych w zespole produktowym. Model RPO świetnie się sprawdził, ponieważ rekruterka prowadziła procesy rekrutacyjne od początku do końca, mając przy tym wgląd, jak na co dzień funkcjonujemy, jaką kulturę tworzymy i chcemy tworzyć 🙂 Cały team, z którym miałam styczność to profesjonalistki/ści, z którymi udało się wypracować partnerską relację. Wiedziałam, że rozmawiam z osobami, które są specjalistami w swojej dziedzinie i są w stanie zaopiekować się tak kluczowymi dla nas rolami.

Share the Post:

Made with ❤️ & coffee

+48 514 956 935

hello@scaleup.com.pl

NIP: 8982261627

Numer agencji zatrudnienia: 25025